Navigon 2400

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Navigon 2400 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Ton Eppenhof1234 01-07-2011
Geschreven voor: Navigon 2400

Ik kocht de Navigon in 2010 en heb toen de software eenmaal kunnen updaten. Het apparaat kwam in 2010 met de software van 2009. Ook na de update nog steeds kaarten en software van 2009. Dus het apparaat loopt al een jaar achter waardoor ik meer verkeerd reed met mijn navigatiesysteem dan zonder navigatiesysteem. In Zuid Frankrijk stuurde mijn Navigon mij verkeerd en wou me eenrichtingstraten in laten gaan.Volgens het boekje lijkt het erop dat je twee jaar gratis de kaarten kon updaten maar helaas het blijkt niet zo te zijn. De updates van het apparaat wat ik in 2010 kocht zouden bijna net zoveel kosten als het apparaat om de software te krijgen zodat je het apparaat ook in 2010 nog goed kon gebruiken. Dus voor mij is dat toch ook een minder goede duurzaamheid. Het apparaat was in 2010 zonder een update van 84 Euro niet geschikt om te kunnen gebruiken.

herloe 19-09-2010
Geschreven voor: Navigon 2400

ben niet tevreden. ten eerste mijn huisadres ligt aan een drukke doorgaande straat met daarachter voetgangersgebied. de navigon stuurt mij rustig het voetgangersgebied in. 4 weken geleden naar airport Dusseldorf geweest. op de heenweg heb ik satelietverbinding gehad, op de terugweg pas bij Eindhoven.
Afgelopen week in Bretagne geweest en toen is het meerdere malen gebeurt dat ik pas na lange tijd verbinding had. de langste tijd was na 3 uur. En kaart bij je hebben is niet overbodig

willy 1950 31-07-2010
Geschreven voor: Navigon 2400

Prima toestel voor zijn geld , ben er van Antwerpen naar een gehucht in de Champagne gereden zonder 1 probleem ,duidelijk scherm en geluid , bediening ging heel vlot , direct verbinding met satelieten en heb hem 2 x op de proef gesteld door de route te negeren en hij zette me netjes terug op de goede weg , prijs / kwaliteit een topper!

Jelleirma 15-07-2010
Geschreven voor: Navigon 2400

heb de navigon 1410 nu twee maanden, hij bevalt prima.
Niet al te groot, dus makkelijk mee te nemen.
Toch erg duidelijk.
Echt een aanrader voor deze prijs.

Liesenborghs 13-05-2010
Geschreven voor: Navigon 2400

Reeds enige tijd in bezit en zeer tevreden. Geen problemen met lange wachttijden voor de satellietverbinding.
Zeer duidelijk, goede rijstrooknavigator,... kortom, dit toestel doet wat het moet doen, je vlot van punt A naar punt B brengen zonder al teveel bijkomende franjes.
Zeer goede prijs/kwaliteitverhouding, ik kocht hem voor nog geen 90 euro (rode prijs) bij Collishop.

steven1953 24-04-2010
Geschreven voor: Navigon 2400

Mijn MIO 330 beviel niet zo. Daarom verkocht via Marktplaats.

De Navigon bevalt gelukkig beter. De aanwijzingen zijn veel duidelijker, waardoor het minder vaak mis gaat. De stem en de kaart willen je nog wel eens in verwarring brengen. De dwingende stem met "Nú rechtsafslaan!!!" laat je nog wel eens een straat te vroeg inslaan. Of in iemands tuin belanden.

Gelukkig staan de straatnamen ook op het schermpje en een soort aftelgevalletje met streepjes.

Zijn er twee kruisingen kort achter elkaar? Geen probleem, ze verschijnen beide in beeld. En dan heb je nog de rijstrookindicator.

Is alles geweldig?

Nou nee.

De satellietnavigatie is iets minder. De eerste keer heeft het apparaat wel een half uur nodig om de satellieten te vinden. Daarna gaat het veel sneller (2 min.). Helaas is het ding vrij snel van slag en loopt dan vast.

Gek genoeg scheelt dat per voertuig. In mijn Benz gaat het goed. In de Audi van mijn vrouw gaat het systeem direct op tilt.

Soms verlang ik terug naar mijn aloude PDA met TomTomsoftware. Helaas is daar de accu van overleden. En de kaarten zijn verouderd...

Mijn Whopper 02-03-2010
Geschreven voor: Navigon 2400

Tot nu toe heel tevreden met de Navigon 1410. Het duurt ca. 5 min. voordat deze contact met de sateliet heeft en ca. 1 min voor het vinden van het gekozen adres. Ook na een lange tunnel geeft deze direct weer de juiste weg aan. Ook de bevestiging op de ruit heb ik geen problemen ondervonden, wel even voor het bevestigen de ruit goed schoon maken en hij zit "als gegoten". Wel even goed in het menu kijken voor de juiste instellingen. Als je de 1410 op de computer aansluit kun je de gehele gebruiksaanwijzing downloaden ook in het nederlands in PDF vorm. Het herberekenen van de route werkt prima. De duurzaamheid moet zich nog bewijzen.